מחקרים רבים הוכיחו את הקשר ההדוק שבין עובדים מרוצים ללקוחות מרוצים, ומכאן לרווחיות החברה. שימור עובדים הוא אחד הנושאים המרכזיים בהתמודדות של חברות מודרניות בשוק עבודה בו עובדים שואפים לשפר את תנאיהם וסביבות עבודתם.
התמודדות עם אתגר זה דורשת הקשבה מתמדת לעובדים באמצעות סקרי עובדים.
מחקרי עובדים מאפשרים למנהלים לזהות היטב את הגורמים המעודדים מוטיבציה ונאמנות לארגון, בצד זיהוי חולשות המעודדות שחיקה ותחלופה.
תבונה שיווקית מבצעת סקרי עובדים המשמשים למטרות מגוונות:
- סקר רמות ניהול - סקר זה מיועד לשיפור רמות הניהול בארגון ולהשבחת התרבות הארגונית. במסגרת הסקר נבחנות תפישות
והערכות העובדים כלפי המנהלים הישירים וכלפי הנהלת החברה. בסקר נאסף מידע על יכולות, משאבים, ומעצורים בארגון.
תוצאות הסקר מאפשרות לחברה כולה, ולכל מנהל בנפרד, לשפר את יכולות ושיטות הניהול.
- סקר שביעות-רצון עובדים והגברת נאמנות עובדים – מטרת סקר זה היא זיהוי הגורמים בחברה הגורמים לתחלופת עובדים מוגברת,
מול איתור גורמים העשויים להגביר את נאמנות וותק העובדים. הסקר בוחן עולמות תוכן שונים (כגון תנאי העסקה, אפשרויות
קידום ופיתוח, תמיכה ארגונית, ועוד) ומטרתו הסופית היא פיתוח תוכנית פעולה אשר תשפר את שביעות-רצון העובדים ותפחית
תחלופת עובדים.
- סקר תפישות שרות – מחקר עובדים זה מבוצע לרוב במסגרת פעילות שיפור שרות, והוא מיועד לזיהוי עמדות בקרב עובדי החברה בנושאי
שרות שונים. המידע שנאסף בסקר זה הוא רב-ערך ביותר, וכולל זיהוי של בעיות ומחסומים המעכבים מתן שירות איכותי על-ידי
החברה, ואיסוף הצעות לפתרון. ממצאי הסקר כוללים ניתוח פערים בין עובדים-הנהלה-לקוחות והתוויית תוכנית לפעולה.
- סקר רמות שרות פנימי – סקר עובדים זה מיועד לבקר את איכות השרות הניתן בתוך החברה על-ידי מחלקות פנימיות (כגון: מערכות-
מידע, רכש, משאבי-אנוש, וכדומה). על-סמך סקר זה ניתן לבקר את פעילותן של יחידות פנימיות, לבסס אמנות שרות פנימיות
(SLA) ולעודד שיפור מתמיד.