בלוג 2: סדר עדיפויות הלקוח בעת קבלת שירות

*מאת ד"ר אמיר פלינט-גור
 
האם הלקוח הישראלי נעשה סבלני יותר?  סתגלני יותר??
 
לפני כ- 15 שנה, כאשר החלה מהפכת השרות בישראל (שהובלה ברובה על-ידי החברות הסלולריות) ומוקדים
טלפוניים הוקמו כמו פטריות שלאחר הגשם – נקבע כלל אצבע  (שמקורו אינו ברור לי...)  – שיש לענות ללקוח
המתקשר בתוך 20 שניות.... - בהתאם הוגדרו יעדי שרות  (כגון % שיחות הנענות בתוך 20 שניות, וכו'), תוקצבו
תוכניות עבודה ותעסוקה, תוגמלו מנהלים וכדומה.

 
מאז  זרמו מים  רבים בירקון – מהפכת הסלולר של כחלון שינתה  את המגמה, ושוב היו  אלה חברות  הסלולר
שהובילו את השוק – הפעם לכיוון ההפוך.  יעדי מענה מזמן לא נמדדים  בשניות.  אלא בדקות  ולפעמים אפילו
בשתי ספרות
!!
 
והצרכן הישראלי  – הסתגל. אין זה אומר שאנו כצרכנים מאושרים מזמני ההמתנה הארוכים, אבל, אם נודה על
האמת – התרגלנו.  המתנה של מספר דקות על הקו נסבלת מבחינתנו.

 
ניתוחי רמות השפעה של זמני מענה על שביעות רצונו של הלקוחות מוכיחים שבמרבית המקרים רמת ההשפעה
של זמן ההמתנה היא  10-20%.  צרכן אשר המתין  זמן רב – אך קיבל  שירות מעולה לאחר מכן, מייחס חשיבות
מועטה  לזמן ההמתנה,  ואילו  צרכן  שנענה תוך  זמן קצר – אך  קיבל שירות  בעייתי, אינו  מייחס  חשיבות לזמן
ההמתנה הקצר.

 
המיקוד הניהולי בזמן המתנה נובע בעיקר מכך שזהו הנתון הקל ביותר למדידה.  
 
הגיע הזמן שמנהלים ישקיעו את עיקר תשומת-הלב הניהולית בהיבטים המהותיים ביותר ללקוח – איכות השירות
והפתרונות הניתנים לו.
הוסף תגובה